Testwedstrijd VPW

Op woensdag 17 maart 2010 gaat de tweede editie van de Vlaamse Programmeerwedstrijd door in Gent, een organisatie van de Universiteit Gent in nauwe samenwerking met de andere Vlaamse hogescholen en universiteiten. Opdat de Gentse studenten met programmeerervaring zich optimaal zouden kunnen voorbereiden op de echte wedstrijd, wordt er op donderdag 26 november 2009 een testwedstrijd ingericht.

Het event gaat door van 18u30 tot rond 22u, in de EELAB leszaal (verdieping +3) in het Technicum, Sint Pietersnieuwstraat 41, Gent. Tijdens dit event kunnen teams (max. 3) kennis maken met het soort opgaves dat hen zal voorgeschoteld worden ten einde zich optimaal te kunnen voorbereiden voor het echte werk in maart 2010 en zo meer kans te maken om in de prijzen te vallen.

Voor de testwedstrijd is een kleine prijzenpot voorzien die zal bestaan uit filmtickets. De organisatie zal proberen om zoveel mogelijk teams te belonen voor hun inspanningen, zodat ook minder sterke teams niet met lege handen naar huis gaan. Inschrijven voor de testwedstrijd kan hier, en alle informatie rond de wedstrijd zelf is beschikbaar via de homepage. Er is ondersteuning voor een breed scala aan programmeertalen (C, C++, C#, Java, Haskell, Pascal, Prolog,Ruby, Scheme, en Visual Basic).

Activiteiten:
Academiejaar: