PUMA 2019

De PUMA (voluit Pure Mathematics olympiade) is een wiskundeolympiade voor universiteitsstudenten. Wie destijds meegedaan heeft aan de VWO en daarbij vele uren plezier beleefde, zal hier ongetwijfeld enige nostalgie kunnen opsnuiven.

De vragen zijn zeer gevarieerd en gaan van mooie, korte oefeningen tot enkele moeilijkere problemen waar je stevig je tanden kan in zetten. Ze zijn toegankelijk voor iedereen met een basiskennis wiskunde. Voor ieder die deelneemt is er een getuigschrift voorzien en voor de winnaar ook een geldelijke prijs. Van de beste deelnemers zullen er enkelen worden uitgenodigd om de eer van UGent te verdedigen op een internationale vervolgcompetitie.

Inschrijven kan hier, en hier vind je de vragen (en antwoorden) van eerdere edities.

Activiteiten:
Academiejaar: